Přílohy:
Různé podoby světa (obrazová příloha) |
Abstrakt: Občas dochází ke změnám v rámci uspořádání států či jiných územních celků, a tyto změny by měl učitel reflektovat v rámci výuky. Příspěvek nabízí zajímavý způsob hodnocení poznatků z oblasti regionální geografie pomocí hromadného hodnocení mentálních map žáků s využitím GIS. Toto hodnocení lze provést jak před výukou dané látky, tak poté a výsledky vzájemně porovnat. Autoři provedli šetření na několika základních a středních školách v Česku a uvedený způsob hodnocení použili v rámci vymezení dosud poměrně málo známého Jižního oceánu.
Klíčová slova: mentální mapa, Jižní oceán, evaluace výuky, regionální geografie, GIS
Abstract (EN): The Southern Ocean in Students’ Mental Maps. At times, changes happen to the organization of states or other territorial entities. Such changes should be reflected within geography instruction. This article presents an interesting method for assessing student knowledge in areas of regional geography with the help of mental maps and GIS. This assessment can be done both before and after teaching certain content, allowing for meaningful comparison. The authors conducted the assessment at several primary and secondary schools in Czechia and used the described methods to define the, as yet, little-known Southern Ocean.
Keywords (EN): cognitive maps, Southern Ocean, evaluation of instruction, regional geography, GIS