Přílohy:
Tvoříme mapu v Quantum GIS |
Abstrakt: Text článku přináší náměty, jak rozvíjet žákovské dovednosti práce s mapou ve výuce zeměpisu. Text navazuje na první díl článku, přičemž tentokráte je pozornost věnována námětům na rozvoj především kognitivně náročnějších mapových dovedností, a to na dovednosti z kategorie aplikace procedurální znalosti a tvorby s pomocí procedurální znalosti.
Klíčová slova: práce s mapou, mapové dovednosti, revidovaná Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů, aplikace procedurální znalost, tvorba s pomocí procedurální znalosti
Abstract (EN): Developing Students’ Map Skills II. This article offers suggestions for developing students’ map skills as a part of geography instruction. It is a continuation of part one, this time focusing on methods for developing cognitively more-advanced map skills, involving the application of procedural knowledge and creation with the aid of procedural knowledge.
Keywords (EN): working with maps, map skills, revised Bloom’s taxonomy of educational objectives, application of procedural knowledge, and creation with the aid of procedural knowledge