Přílohy:
Formulace interpretačního sdělení, příklady zapojujících otázek (dle zásad dobré interpretace) a přesah do výuky |
Abstrakt: Krajina česko-německého příhraničí v sobě skrývá mnoho vrstev paměti, které jsou vhodným předpokladem pro místně zakotvené učení. Tento příspěvek představuje na příkladu středního Krušnohoří (Přísečnice) využitelné prameny, které jsou vhodné pro různé vzdělávací aktivity o globálních fenoménech, a také diskutuje možnosti propojení místně zakotveného učení s metodou dobré interpretace.
Klíčová slova: místně zakotvené učení, interpretace místního dědictví, kolonialismus, průmyslová revoluce, dámské cestovní orchestry, Krušnohoří, Přísečnice
Abstract (EN): The World (is) in our backyard. The Czech-German border region contains many layers of memory which can be used for place-based educational activities. This paper presents a case study from the Ore Mountains (Pressnitz) and introduces resources that can be used by educators in order to promote understanding of global phenomena. Additionally, it also suggests an effective way of combining place-based learning with good interpretation.
Keywords (EN): place-based learning, heritage interpretation, colonialism, industrial revolution, travelling ladies’ orchestras, the Ore Mountains, Pressnitz