Časopis pro ty, kteří chtějí porozumět světu kolem sebe.
Časopis s obsahem recenzovaným odborníky.

KARVÁNKOVÁ, P., BLAŽEK, V., VRHEL, M., ŠMÍDA, J. (2024): Umělá inteligence ve výuce geografie – praktické příklady a inspirace. Geografické rozhledy, 34(1), 24–27.

Stáhnout článek

Abstrakt: Umělá inteligence (AI) mění výuku geografie. Tento článek nabízí praktické příklady a inspirace, jak AI využít k efektivnější přípravě výuky a obohacení metod. Ukazuje, jakým způsobem může být pomocníkem učitele při tvorbě učebních plánů, rozpoznávání geografických vzorů a zvyšování zájmu žáků.

Klíčová slova: umělá inteligence, prompt, hluboké učení, GeoAI

Abstract (EN): Artificial intelligence in geography education – practical examples and inspiration. Artificial intelligence (AI) is changing geography education. This article offers practical examples and inspiration on how to use AI to make teaching more effective and enrich the methods used. It describes how AI can be teacher’s tool for curriculum development, recognizing geographic patterns, and increasing students’ interest.

Keywords (EN): artificial intelligence, prompt, deep learning, GeoAI