Časopis pro ty, kteří chtějí porozumět světu kolem sebe.
Časopis s obsahem recenzovaným odborníky.

KADLEC, J. (2025): Objevování paměti krajiny jako námět pro výuku geografie. Geografické rozhledy, 34(3), 28–31.

Stáhnout článek

Přílohy:

Paměť krajiny: Instrukce a vzorové otázky do výuky

Abstrakt: Článek se zaměřuje na objevování času v krajině a jeho využití ve výuce geografie na základních a středních školách. Objasňuje význam paměti krajiny jakožto interdisciplinárního tématu podporujícího rozvoj klíčových kompetencí žáků a geografického myšlení. Článek nabízí nejen teoretické uchopení problematiky, ale také praktické náměty pro její didaktickou aplikaci, čímž přispívá k obohacení výuky geografie a k hlubšímu porozumění krajině v kontextu času.

Klíčová slova: paměť krajiny, identita, geografie a čas, didaktika krajiny, terénní výuka, geografické myšlení

Abstract (EN): Exploring the memory of landscape as a topic for geography education. The article focuses on studying the time in the landscape and its use in geography education in primary and secondary schools. The article explains the importance of landscape memory as an interdisciplinary topic supporting the development of pupils' key competences and geographical thinking. The article offers not only a theoretical grasp of the issue, but also practical suggestions for its didactic application, thus contributing to the enrichment of geography education and to a deeper understanding of landscape in the context of time.

Keywords (EN): memory of landscape, identity, geography and time, landscape didactics, field training, geographical thinking