Přílohy:
Motivy obživy, výživy a jídla na světových mincích (původní verze článku) | ||
Tematické motivy na mincích (grafická příloha) |
Abstrakt: Zeměpis je na školách nezřídka vyučován metodami, u nichž žákům schází možnost větší volnosti v přemýšlení nad souvislostmi. Tato skutečnost je u nich intuitivně paradoxně zvýšena lepší dosažitelností informací, které jsou často přijímány jako fakt, u něhož již další přemýšlení není nutné. Záměrem tohoto článku je na příkladu cvičení nabídnout alternativu; najít v sobě chuť přemýšlet, bádat a (ne)nalézat něco, co na internetu není přímo k dohledání, případně co tam není vůbec, a to v podstatě u libovolného tématu; třeba u motivů, jež souvisejí s obživou, výživou a jídlem na oběhových mincích světa.
Klíčová slova: světová měna, mince, témata mincí, geografické vzdělávání, návrhy pro výuku
Abstract (EN): Thematic Coin Motifs. Geography is not infrequently taught using methods that deprive students the possibility of greater freedom to think about relationships and connections. This situation is intuitively and paradoxically increased with greater accessibility to information that is often taken as a fact and which does not require any further thinking. This article proposes an alternative: find the desire to ponder, research and (not) find something (something that cannot be looked up directly on the Internet and which may not be on the Internet at all), basically any sort of selected topic, and develop ideas around it. As an example, this article explores motifs connected to livelihood, nutrition and food on the coins that are currently in circulation around the world.
Keywords (EN): world coins, themes of coins, geographical education, suggestions for instruction